MyFollowers ✿

Selasa, Januari 29

my first experience at work!


Assalamualaikum... buat pertama kalinya tahun ni, hati mula terbukak nak post something kat blog ni... aha. I've a job now! haha.... puas hati dah sekarang! =D
Kerja tak la besar mana, al maklom la, baru lepas spm je pon... hah. Aku bkerja di 7eleven. Kat mana? haha. biar lah rahsia..... =P Aku start hari tu, 24 januari 2013. lima hari dah berlalu, tp baru sekarang ade mase nak post. aha.
First day kerja haritu, masih blur.. cangok pon ade kot. haha.. Taktau ape nak buat lg. Mop, menyapu, lap2 barang, lap tingkap & yang seangkatan dgn nya.... itu lah kerja aku sepanjang 1 hari tu. Bersih! Kemas! Berkilat lg tau!! hahahaha.. Kerja 7e  ni dye ade 3 shif . Hari pertama tu aku belom ikot jadual lg. N mase tu aku same dgn abg Fattah. Abg fattah ni da lame da keje situ, lebih kurang 5tahun da....... So dye la yg banyak bg tunjuk ajar kat aku. Dye ni lembut je, kelakar, and ade la sense of humor kat situ. senang la bkerja dgn dye. tak pressure sgt. Marah pon tak penah. kerja dgn dye relax je, sambel buat kerja brbual. haha. Kira tak la boring kan....
Tp masok petang shif abg Fattah pulak habis. Kena pulak shif dgn sorg girl ni. Malas la nak mention name dye. Mula2 tu sentap jugak la sbb dye tak tegur aku lansung!! Aku agak dye ni senior sbb tu buat perangai mcm tu kot. kerek nak mmpos! haha.. Then sekarang ni baru aku tau dye ni jenis yg mcm mane....... memang mcm tu. Perangai yg dye tunjuk kat aku mse first day tu 20% je dari sifat sbenarnye. Lg terok lg ade. hahaha. Tp alhamdulillah la sbb aku dgr dye da nak resign, sebab nye aku tak pasti. Tp mungkin sbb prangai dye yg ntah ape2 tu lah kot.
Masuk hari ke dua pon same, dgn abg Fattah.. And hari tu jgak aku dah pegang pos. Tmpat letak duit tu. Mula2 tu mmang menggelabah gila!!! haha. Aku ni pulak jenis yg clumsy, cuai sikit, kelam kabut. Huru hara 7e tu aku buat. hahahaha. Yela, nak pegang duit. Duit pulak duit orang. Kalau seriggit dua tu okey la kot. Tp ni banyak wey! Nak2 bila customer ramai.....pengsan! aha.
Hari sterusnya dgn hero hindustan aku... Sutesh. Dye ni kira budak baru jugak. baru sminggu dua kerja. Tak banyak ckp. Bila aku tanye, dye jawab dgn penuh ikhlas dan senyuman... Ngaum! suka aii.... haha 
Hari ke4, aku shif petang, 3 ke 11 malam.. Dengan? Bapak singa, si syafik tuh! Herghh!! First day aku kerja dgn dye, sumpah aku rase sentap nak mati dgn perangai dye yg agak tegas tuh! Tegas lah konon!! Datang buat muke kuih basi, bila aku tanye pulak dye buat muka kuaci..! Eeeee.... Sumpah geram. Lame2 tu aku buat bodoh je, dye bcakap, bgurau bagai aku buat tak tau je........... Yela, aku baru 3 hari babe kerja situ, mmang banyak la yg aku taktau kan!!! Cara dye tegur tu rase mcm aku nak resign mase tu jugak!!! dah la hari tu, hari Ahad, kak farina takde. huh! Mase tu tuhan jela yg tahu mcm mane hancur nye hati ni.... hahahah. Rase nak menangis pon ade. Tp nak masuk jam2 akhir nak balik tu, dye mula bnyk cakap, tak la sebengis mula2 tu. Mula la nak buat aku gelak bagai. Aku gelak pon takat nk sedap kan hati dye je. aha.
Hari ke 5, shif ptg jugak, patner dgn si singa tu jugak. Tp hari tu okey la.... Aku buat hal sendiri je. Dye tanye aku jawab. Aku taktau aku tanye. Then buat mcm dye tak wujud. hahaha. Tp lame2 mula la rase selesa.. Bila aku tanye2, even tnye benda yg same pon dye tak la mngamuk2. just buat muka bengang je. hahahaha. Padan muke kau!! Siap dye pesan suroh aku kejot dye esoknye. Sbb dye shif pagi. Ingat aku ni bini kau? puiihhh..! Dah puas marah2 aku, nak manje2 pulak! hahahahaha. Tp td aku kejut kan jugak dye pukol 6. hehe...... Takde niat ape2 pon ae. Kesian je. haha. Dah, hari ni aku off. Pg  td ade driving test. And sekarang aku nak tido........................... yeah! G'nigt bebey! haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.